Kötelező legyen a villanymotor?
Az elmúlt évtizedben látványosan kezdtek elterjedni az utakon az elektromos autók és ez a tendencia csak fokozódik napjainkban. A villanymotor használatának számos környezetvédelmi és költséghatékonysági vetülete van, így mára az elektromos autók széleskörű bevezetése és a belső égésű motorok kivezetése stratégiai célkitűzésé vált az érintett globális cégek részéről.
A főáramú világpolitikai napirendjén is komoly prioritással bír a környezetvédelem, így a villanymotorok előtérbe helyezése vagy akár azok kötelező bevezetése meglehetősen nagy politikai támogatást élvez. Ugyanakkor civil és szakmai szinten ez elég sok társadalmi vitát vált ki, mivel sok szakértő szerint a teljes környezetszennyezésben a személygépkocsik szerepe elenyésző, sőt a villanymotorok működéséhez szükséges akkumulátorok gyártása közel annyi környezetkárosítással jár, mint a benzin és dízel autók gázkibocsátása.
Jóllehet, utóbbiak mértéke nagymértékben függ az adott autó korától és állapotától, ezért az öregedő autók fokozatos kivezetésének szorgalmazása tűnik a legcélravezetőbb megoldásnak. Ez a középút egyelőre tartja magát, ami jó hír a konzervatív gondolkodású autósok számára. Ők ugyanis úgy látják, hogy a villanymotor ugyan kiválóan funkcionál közlekedési járművekben és egyéb gépekben, de a személyautókban azért mégiscsak belsőégésű motor való, amelynek utántöltése egyszerűbb, a használata és hangzása pedig hangulatosabb.
Összességében az árnyalt megközelítés lenne kívánatos, hiszen az autóhasználatnak is igen eltérő szokásai mutatkoznak. Például a nagyvárosi autózás régóta fennálló problematikáját képes lehet a villanymotor feloldani, hiszen a „car-sharing” típusú elektromos autók kifejezetten ideálisak ilyen környezetben.