Weboldal készítés kisvállalkozások számára- 5 kihagyhatatlan teendő
A következőkben bemutatjuk azokat a lépéseket, amelyek kihagyhatatlanok egy új weboldal elkészítése során.
Mit kell figyelembe venned egy kivállalkozás weboldalának elkészítésekor?
Egy weboldal létrehozásakor nincs “mindenki számára megfelelő” megoldás. Mielőtt elkezdenéd, meg kell határoznod a célokat. Ehhez igazítva kell kiválasztanod az eszközöket, és a különböző design elemeket az oldaladhoz.
Például egy fogorvosi rendelőnek teljesen más weboldalra van szüksége, mint egy ingatlan irodának. Attól is függ a weboldal felépítése, hogy milyen céllal jött létre? Tájékoztató jelleggel vagy online értékesítési céllal? Ez mind jelentősen befolyásolja a weboldal alakulását.
Ha eldöntötted, hogy szeretnél weboldalt, akkor érdemes átgondolnod a következő kérdéseket:
- Milyen információkat szeretnél átadni a látogatóknak?
- Milyen műveleteket vársz a látogatóktól, miután megnézték a weboldaladat? (ajánlat kérése, vásárlás, visszahívás kérése stb.)
- Hogyan szeretnéd megjeleníteni a termékeidet vagy szolgáltatásaidat?
Gondolnod kell a weboldalad várható forgalmára is. Ha online szeretnél termékeket értékesíteni, akkor egy jól működő webáruházra van szükséged. Meg kell vizsgálni, hogy mely platformok és tárhely szolgáltatók illeszkednek leginkább az elképzeléseidhez.
Hogyan készíts weboldalt, ha kisvállalkozásod van?
Miután meghatároztad, hogy mit szeretnél elérni a weboldaladon, elkezdhetsz belemerülni a tervezés folyamatába. Íme öt kulcsfontosságú lépés:
- Válaszd ki a megfelelő tartalomkezelő platformot!
A következő platformok használata viszonylag egyszerűbb, és komolyabb informatikai ismeretek nélkül segít egy weboldal létrehozásában.
- WordPress: A WordPress.org hozzáférést biztosít a legjobb funkciókhoz és teljes ellenőrzést biztosít. Ebben az esetben külön kell gondoskodnod a tárhelyről.
- Weboldalkészítő programok: Ha tetszenek az all-in-one megoldások, érdemes megfontolnod egy olyan weboldalkészítő programot, amivel Te magad el tudod készíteni az oldaladat. Ezek a platformok (pld.:Wix) már teljes weboldal-dizájnt kínálnak, amelyeket testre szabhatsz egy drag-and-drop eszközzel. A tárhely is a csomag része előfizetés esetén.
A weboldalak több mint 37% -a használja a WordPress programot. Könnyen kezelhető, így ajánlott kisvállalkozások számára.
A weboldal készítés során figyelünk arra, hogy ügyfeleink tudásának, és igényeinek megfelelően könnyen kezelhető platformot javasoljunk.
- Válaszd ki a domain nevet!
A domain névnek ideális esetben illeszkednie kell a vállalkozás nevéhez. Ha nem vagy biztos abban, hogy milyen nevet válassz, akkor próbálj ki egy online domain név generátor programot!
Íme néhány tipp, amelyet figyelembe kell venned a webhely címének eldöntésekor:
- Győződj meg róla, hogy könnyen kiejthető legyen!
- Próbálj meg minél rövidebb nevet kitalálni!
- Tartalmazza a vállalkozásodhoz köthető kulcsszavakat!
- Válassz témát vagy sablont!
Egy weboldal sablon kiválasztása sokkal költséghatékonyabb megoldás lehet sokunk számára, viszont ezeknek a témáknak vannak bizonyos korlátai, ami a személyre szabhatóságot illeti. Előfordulhat, hogy összeraktad a sablont, de nem rendelkezik az oldal azokkal a funkciókkal vagy elemekkel, amelyeket megálmodtál. Ilyen esetben pedig egy profi szakemberhez kell fordulnod, aki helyreállítja az oldalt.
Ha mégis erre a megoldásra szánnád magad, akkor érdemes olyan sablont választanod, ami illeszkedik a vállalkozásod arculatához, könnyen kezelhető, és felhasználóbarát.
- Add hozzá a tartalmakat!
Ha megvan a weboldal sablon, akkor érdemes átgondolni, hogy milyen tartalmak kerüljenek fel a weboldalra.
Általánosságban elmondható, hogy a következő tartalmak szükségesek egy-egy weboldalhoz:
- Főoldal: Ez lesz az első dolog, amivel a látogató találkozik. Rövid áttekintést kell nyújtania a szolgáltatásaidról, és egyértelműen navigálnia kell.
- Termékek, szolgáltatások aloldal: Itt leírod, hogy mit kínálsz a potenciális vásárlók számára.
- Rólunk rész: Ebben a szakaszban elmeséled a történetedet, vagy megosztod a csapatoddal kapcsolatos információkat.
- Kapcsolattartó oldal: Érdemes létrehoznod egy kapcsolattartó űrlapot, ahol arra ösztönöznöd az ügyfeleket, hogy ezen keresztül vegyék fel veled a kapcsolatot, amennyiben kérdésük van.
- Blog: Segítségével erősítheted a szakmai státuszodat, és az ügyfelek bizalmát.
- Optimalizáld a weboldaladat!
Miután elérhetővé váltak az online tartalmak a weboldaladon, meg kell győződnöd arról, hogy az emberek könnyen megtalálják az oldaladat. A keresőoptimalizálás (SEO) az egyik stratégia, amely segíthet ebben.
A SEO a tartalom finomításának gyakorlata, amely segít abban, hogy nagyobb valószínűséggel kerülj előrébb a Google találati listáján.
Van néhány kulcsfontosságú gyakorlat, amelyeket érdemes szem előtt tartanod, például:
- Megfelelő kulcsszavak használata a bejegyzésekben és az oldalakon.
- Weboldalad optimalizálása a gyorsabb betöltés érdekében.
- Olyan designt válassz, hogy minden eszközön reszponzív legyen az oldalad.
- Belső és külső linkeket is tartalmazzon a weboldalad.
Ha a WordPress programot választottad a weboldal alapjaként, akkor telepíthetsz egy SEO plugint, például egy Yoast SEO alkalmazást, amely beolvassa a tartalmat, és javaslatot tesz a jobb eredmény érdekében.
Ahogy láthatod, egy weboldal létrehozása és annak fejlesztése rendkívül összetett folyamat, amit érdemes profi weboldal készítőre bízni a megfelelő működés érdekében. Kérdésed van weboldal készítés témakörben? Mi segítünk abban, hogy megvalósítsd elképzeléseidet! Kérj ajánlatot még ma, és mi 24 órán belül felvesszük veled a kapcsolatot!