Négy féle termékfotó, amit mindenképp érdemes ismernie
Bármennyire is tömegesen elérhetővé vált a fotózás mint tevékenység, a technika fejlődése miatt, a profi fotókat, melyektől értékelhető hatást várunk el, továbbra is érdemes hozzáértőkkel elkészíttetni.
Nem nehéz a különbséget észrevenni az amatőr és a szakember által készített képek között, amely sokszor valóban ég és föld, hiszen legyen bármilyen jó egy mobiltelefon kamerája, nem versenyezhet a profi fotózás művészetével, mely mögött komoly tudás és tapasztalat áll.
A minőség még az otthoni használatra szóló, tehát nem publikus családi fotók esetében sem mindegy, még kevésbé, ha termékfotózás kerül szóba.
Az emberek meghatározó zöme vizuális típus, egy jól sikerült fotó pedig szó szerint eladja a terméket, vagy éppen ellenkezőleg, egy elpuskázott fotó visszariasztja a mégoly minőségi vagy kedvező áru termék megvásárlásától is a potenciális vevőket.
A reklámfotózás a fotóművészet azon válfaja, melyre minden vállalkozónak valóban szüksége lehet.
Nem luxus, és nem fölösleges kiadás, hanem a marketing alapja, hiszen csak jó minőségű, vevőcsalogató képekkel lehet és érdemes megszólítani a potenciális célközönséget.
A jó fotó gyakorlatilag fél siker, ezt nem lehet eléggé hangsúlyozni, tehát mindenképpen be kell iktatni a marketingstratégiába egy professzionális fotósorozatot a figyelem középpontjába szánt termékről, vagy termékekről.
Sokan abban a tévhitben vannak, hogy néhány kattintás az egész, aztán már mehet is fel a fotó a weboldalra. A dolog persze nem ilyen egyszerű, hiszen nem mindegy, hogy stúdióban fehér háttér előtti webáruház fotóra van-e szükség, vagy megadott helyszínen kell fotózni.
Az sem mindegy, hogy klasszikus termékfotóra van szükség, vagy kompozícióba helyezettre, az adott termék egyes részleteire fókuszáló nagy felbontású képekre, vagy 360 fokos fotóra, ezt a véleményt osztja Birta Endre profi fotós is. Mindegyiknek megvannak a maga előnyei, és a szakember ajánlását érdemes figyelembe venni, hiszen nagy tapasztalattal a hátuk mögött sokszor olyan tanácsot adhatnak, melyre a fotót megrendelő nem is gondolna.
Mivel a cél a termék eladása, érdemes a profi fotózás előnyeit maximálisan kihasználni.
Egy jól sikerült, a szakmai szempontokat tiszteletben tartó fotósorozat nem csupán figyelemfelkeltő, de ha megfelelően részletgazdag, és mindent megmutat, amire a potenciális vevő kíváncsi lehet, az komoly forgalomnövekedést, és visszatérő oldallátogatást eredményezhet.
Egy professzionális fotó tehát nem csupán illusztráció, hanem az eladási stratégia gerince, meghatározó része, és így is kell számításba venni a marketingstratégiánkban.